wtorek, 1 kwietnia 2014

Spaghetti z krewetkami, suszonymi pomidorami i ricottą

Po dość kalorycznej przekąsce, czas na lekki obiad. Pewnie już nie raz wspomniałam, że jestem fanką owoców morza. Pierwszy raz ich spróbowałam w Hiszpanii, jak miałam 10 lat. Byłam z rodziną na wczasach i jednego wieczoru zamówiliśmy sobie ogromną Paelle z owocami morza - to był wspaniały smak! Tego dnia pokochałam owoce morza i staram się je przygotowywać tak często jak mogę. 

Krewetki kupiłam w Lidlu, obgotowane w pancerzykach. Smakują dużo lepiej niż te mrożone i nie są aż tak drogie. Jak je zobaczyłam to od razu wiedziałam, że jeszcze tego samego dnia wylądują na moim talerzu :)

SPAGHETTI Z KREWETKAMI, SUSZONYMI POMIDORAMI I RICOTTĄ
(składniki na 3 porcje)


Składniki:
- 200 gram krewetek
- 250 gram pełnoziarnistego makaronu spaghetti 
- 5 suszonych pomidorów (z zalewy)
- 200 gram ricotty
- 1 mała cebula
- 1 ząbek czosnku
- garstka posiekanej natki pietruszki
- szczypta gałki muszkatołowej
- sól, pieprz
- oliwa z oliwek

Zaczynamy od przygotowania krewetek. Ja to robię tak - odcinam głowę, wyrywam łapki i zdejmuję pancerz. Następnie lekko nacinam plecy na całej długości i wyciągam czarną żyłkę, czyli jelito. Tak przygotowuję każdą krewetkę, a następnie opłukuję je w zimniej wodzie. 

Po przygotowaniu krewetek można nastawić makaron. Następnie pokroić cebulkę w kostkę i zeszklić na oliwie z oliwek. Dodać krewetki oraz przeciśnięty przez praskę czosnek. Doprawić solą i pieprzem. Smażyć przez około 3 minuty, po czym dodać posiekane suszone pomidory. Ricottę wymieszać z 2 łyżkami wody (która i tak wyparuje, a łatwiej będzie nam wymieszać sos z krewetkami). Ogień zmniejszyć na minimum, do krewetek dodać ricottę, natkę pietruszki, doprawić gałką muszkatołową oraz w razie potrzeby - solą i pieprzem. 

Teraz całość wymieszać z makaronem i nasze pyszne, kremowe spaghetti jest już gotowe! Smacznego :)


9 komentarzy: