wtorek, 28 stycznia 2014

Risotto z krewetkami i gorgonzolą

Dzisiaj próbowałam odtworzyć danie, które jadłam w jednej restauracji w Las Vegas. Muszę przyznać, że próba była udana, risotto wyszło bardzo dobre, dlatego postanowiłam podzielić się z Wami przepisem. Oczywiście nie jest to do końca dietetyczna potrawa ze względu na ser pleśniowy, który jest tutaj, obok krewetek, głównym składnikiem. Ale wierzcie mi, że to dzięki niemu smak jest fantastyczny :)

A co do krewetek, nie będę ukrywać, że ani teraz ani nigdy nie używałam tych świeżych. Zawsze kupuję mrożone, różowe, czyli te wcześniej obgotowane. Kiedy już chcę w końcu kupić świeże, to cena mnie przekonuje do tych mrożonych. W każdym razie na ten moment niestety nie powiem Wam jak obchodzić się ze świeżymi krewetkami, bo sama jeszcze tego nie wiem. Mam nadzieję, że wybaczycie :)

RISOTTO Z KREWETKAMI I GORGONZOLĄ
(3 porcje)


Składniki:
- 250 gram mrożonych krewetek
- 200 gram ryżu do risotto (arborio)
- 100 gram sera gorgonzola
- kieliszek białego wina
- około 700 ml bulionu (najlepiej jak jest to wywar z gotowania krewetek, można też użyć warzywnego)
- łyżka masła
- 1 duża cebula lub 2 małe (ja użyłam jednej zwykłej i jednej czerwonej)
- 2 ząbki czosnku
- 4-5 gałązki świeżego tymianku
- garść posiekanej natki pietruszki
- oliwa z oliwek
- sól
- sok z 1/4 cytryny

Krewetki rozmrozić i wypłukać w wodzie. Cebulę pokroić w kostkę, zeszklić na oliwie. Dodać drobno posiekany czosnek, szczyptę soli oraz krewetki. Smażyć przez około 3-5 minut. Pod koniec smażenia krewetki skropić sokiem z cytryny.

Na patelnię z krewetkami wsypać ryż. Przesmażyć chwilkę i zalać całość białym winem. Czekać aż ryż wszystko wsiąknie, delikatnie mieszając. Następnie dolać około 100 ml bulionu i znowu czekać aż zostanie wchłonięty przez ryż. Czynność powtarzać do wykorzystania bulionu. Ryż musi być miękki. Pamiętajcie, żeby bulion dodawać stopniowo, jeżeli wlejecie wszystko od razu będziecie mieli zupę zamiast risotto ;) 


Gdy ryż będzie już miękki, dodać ser gorgonzola oraz zioła. Na sam koniec, już po zdjęciu patelni z gazu, dodać masło i wymieszać. Dzięki temu risotto będzie jeszcze bardziej kremowe. W razie potrzeby doprawić solą, ale uważajcie bo ser jest słony! Smacznego!


2 komentarze: