piątek, 3 maja 2013

Spaghetti z tuńczykiem

Kolejne szybkie i proste danie, którego przygotowanie zajmuje jedynie około 15-20 min więc jest idealne w sytuacjach kiedy mamy niewiele czasu na zrobienie obiadu. Zamiast kupować gotowych i niezdrowych dań warto poświęcić te parę minut, żeby przygotować kolejny zdrowy i smaczny obiad. Tuńczyk jest bogaty w białko, co jest jego dodatkowym atutem.

SPAGHETTI Z TUŃCZYKIEM
(składniki na 4 porcje)


- makaron spaghetti pełnoziarnisty (400g)
- 1 spora cebula
- 3 ząbki czosnku
- przecier pomidorowy
- 2 puszki tuńczyka w sosie własnym
- oliwa z oliwek
- łyżeczka masła
- ser mozzarella (1 kulka)
- sól, pieprz, oregano, bazylia


Makaron zagotować z dodatkiem soli. Cebulkę pokroić w "pół-piórka" i zeszklić na oliwie i maśle, pod koniec dodać sól oraz ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę. Cebulka uzyska czosnkowy aromat.


Następnie dodać do cebuli odsączonego tuńczyka, podsmażyć chwilę i wlać przecier pomidorowy. 



Wymieszać, doprawić solą i pieprzem, dodać zioła oraz pozostałe 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę. Makaron wyłożyć na talerz, dodać tuńczyka w sosie pomidorowym, posypać startym serem mozzarella.


9 komentarzy:

  1. REWELACJA :) ja dałam tuńczyka w oleju (bez oleju:), 2 pomidorki do tego i bez mozarelli :) pychotka

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam wczoraj i nawet smakowało mężowi:) pyszne i takie szybciutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super!!! Szybko i pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziś wypróbuję, bo nie mam czasu na gotowanie czegoś czasochłonnego. A akurat wszystkie składniki mam w domu, więc obiad będzie migusiem;) dziękuję za przepis. Wygląda pysznie i mam nadzieję, że taki właśnie mi wyjdzie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dodałem do przepisy kapary, a mogą być też oliwki...pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne i szybie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi sie tu podoba ciekawe informacje !

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń