czwartek, 2 maja 2013

Manna z musem truskawkowym

Dzisiejszy wpis jest typowo śniadaniowy. Dla tych co lubią zacząć dzień od słodkiego posiłku. Typowym śniadaniem jest oczywiście owsianka, ja niestety za nią nie przepadam. Jak zjem ją raz to mam dość na długi czas. Zupełnie odwrotnie mam z kaszą manna. Jest pyszna i prawie tak zdrowa jak owsianka.

Wartości odżywcze kaszy mannej w 100g (źródło: www.ilewazy.pl)
Energia 348 kcal
Białko 8,7 g
Tłuszcz 1,3 g
Węglowodany 76,7 g
Błonnik 2,5 g

Trzeba pamiętać, że jest to dobry posiłek na śniadanie, ale należy go unikać w późniejszych porach ze względu na wysoką zawartość węglowodanów. Kasza manna jest sama w sobie pyszna, ale jak dodamy do niej owoce jest jeszcze lepiej :) Ja dzisiaj wybrałam truskawki. Żeby maksymalnie ograniczyć kalorie zamiast cukru użyłam słodzika.

MANNA Z MUSEM TRUSKAWKOWYM
(1 porcja)


- szklanka mleka
- 3 łyżki kaszy mannej
- 4 pastylki słodzika
- kilka truskawek
- ja dodałam jeszcze owoce goji

Truskawki zmiksować w blenderze z dodatkiem 2 słodzików (ja roztapiam słodzik w łyżeczce wrzątku i dodaje do owoców). 3/4 szklanki mleka wlać do garnka i zagotować z dodatkiem 2 słodzików. Do pozostałej 1/4 dodać kaszę manną i dokładnie wymieszać. Gdy mleko zacznie się gotować, wlać kasze manną, gotować jeszcze około 3 min ciągle mieszając. Kasza powinna być dość gęsta. Gdy będzie gotowa, przelać do miseczki, dodać mus truskawkowy, z wierzchu można posypać np. owocami goji. Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Manna nie jest zbyt wartościowa. Nie ma co porównywać do płatków owsianych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi sie tu podoba ciekawe informacje !

    OdpowiedzUsuń