czwartek, 13 lutego 2014

Walentynkowe kruche ciasteczka

Na wstępie chciałam Was przeprosić za ponad tygodniową nieobecność. To wszystko przez sesję, która dała mi nieźle popalić w tym semestrze. Na szczęście już wszystko za mną, wiec znowu mogę się skupić na wymyślaniu nowych przepisów :)

Już jutro walentynki, więc ciężko było nie zrobić tematycznego wpisu. Ciasteczka może i nie są dietetyczne, ale nadają się idealnie na prezent dla ukochanej osoby. Bo liczy się przecież gest :) 

Ja tradycyjnie składniki do ciasta mierzyłam na oko, więc podane przeze mnie ilości składników mogą wymagać małej modyfikacji - jest to kwestia wyczucia. Mam nadzieję, że sobie poradzicie!


WALENTYNKOWE KRUCHE CIASTECZKA
(składniki na 2 blachy ciasteczek)



Ciastka:
- 2 szklanki mąki pszennej
- 2 jajka (M)
- pół szklanki cukru pudru (jeżeli nie zamierzacie lukrować ciasteczek to możecie dodać 2/3 szklanki)
- 100 gram zimnego masła
- szczypta soli

Lukier królewski:
- białko z 1 jaja
- szklanka cukru pudru
- łyżka soku z cytryny

Mąkę przesiać przez sito, dosypać cukier oraz sól. Wymieszać, po czym wykopać dołek do którego wbić jajka. Dodać posiekane masło. Ciasto wyrabiać, aż będzie całkowicie gładkie. Po wyrobieniu owinąć folią i odstawić do lodówki na około pół godziny. 

Blat posypać mąką, ułożyć ciasto i rozwałkować na placek o grubości 3-4mm (najlepiej to robić partiami). Z ciasta wykrawać serduszka i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 13 minut.

Lukier:
Białko, cukier puder oraz sok z cytryny zmiksować ze sobą na gładką masę. Powinna być dość gęsta. Masę przełożyć do rękawa cukierniczego i ozdobić ciasteczka.





Słodkie Walentynki 2014

3 komentarze: