piątek, 7 czerwca 2013

Zupa szczawiowa

Nie wiem jakim cudem znalazłam czas na napisanie tego posta, jutro rano wylatuje już do USA i mam strasznie dużo roboty z pakowaniem. Spędzę tam najbliższe 4 miesiące i nie mam pojęcia co się będzie działo przez ten czas z blogiem. Na pewno będę regularnie pisać, ale co z gotowaniem? Nie wiem jakie będę miała warunki, słyszałam tylko, że na cały budynek, w którym będę mieszać, czyli na 200 osób, jest tylko jedna kuchnia. Zamierzam ją sobie zarezerwować dla siebie :D Co będzie to będzie, okaże się już niedługo. A póki co wstawiam przepis na szczawiową, mam wrażenie że na wszystkich blogach oprócz mojego szczawiowa w tym sezonie już była, więc nie mogę być gorsza :)

ZUPA SZCZAWIOWA
(składniki na 4 porcje)


- około 200 gram świeżego szczawiu (tak żeby po wysmażeniu wyszło 2/3 szklanki)
- 1,5 litra bulionu (u mnie drobiowo-warzywny)
- 150 ml śmietany 12%
- pół łyżeczki cukru
- łyżka mąki
- sól, pieprz

Zacząć od przygotowania bulionu. Ja robiłam na włoszczyźnie i udkach z kurczaka, w ostateczności można użyć kostek rosołowych.

Szczaw umyć, odciąć łodygi i suche liście, posiekać. Następnie usmażyć na maśle, aż szczaw straci surowość, po czym przetrzeć przez sitko i dodać do bulionu. 

Śmietanę rozrobić z wodą i mąką, dodać do zupy, wymieszać porządnie. Doprawić odrobiną cukru, solą i pieprzem. Podawać z jajkiem ugotowanym na twardo.

Zapraszam na następny wpis prosto z USA ;)

1 komentarz: