poniedziałek, 21 lipca 2014

Domowe masło orzechowe

Jest wiele różnych opinii na temat masła orzechowego. Jedni uważają, że jest bardzo kaloryczne, dlatego trzeba go unikać. Inni, że jest zdrową przekąską, wskazaną na diecie. Każda z tych teorii ma w sobie trochę racji. Masło orzechowe faktycznie jest dość kaloryczne i składa się prawie z samego tłuszczu. Jednakże jest to zdrowy tłuszcz roślinny. Oprócz tego masło orzechowe jest źródłem witamin i minerałów. Dlatego uważam, że warto po nie sięgnąć w codziennej diecie. Ze względu na kaloryczność masła, nie powinniśmy jeść go dużo. Ja dodaję łyżeczkę do granoli na śniadanie, taka ilość na pewno nie zaszkodzi. 

Kolejną sprawą jest cena masła orzechowego. Jak byłam w USA to kupowałam słoiczek za 1 dolara. Niestety w Polsce ceny są dużo wyższe. Trzeba zapłacić około 8-9 zł, dlatego też większość osób z niego rezygnuje. Jednak mam dla Was dobrą wiadomość. Zrobienie tej pysznej przekąski samemu jest dużo tańsze. Oprócz tego macie pewność, że masło jest całkowicie naturalne, dlatego też gorąco zachęcam do robienia go w domu. Przysięgam, że takie smakuje jeszcze lepiej! ;)

DOMOWE MASŁO ORZECHOWE


Składniki:
- fistaszki (możecie też użyć paczkowanych orzeszków ziemnych)

Orzechy obrać i uprażyć na patelni, aż zrobią się jasno brązowe. Jeżeli używacie paczkowanych orzeszków ziemnych, to zwróćcie uwagę czy nie były już wcześniej uprażone. Po uprażeniu odstawić do ostygnięcia. 

Orzeszki przełożyć do blendera i zmiksować. Ja używam blendera ręcznego. Aby uzyskać gładką masę należy miksować przez około 15 min. Co 2-3 minuty zróbcie przerwę, żeby blender się nie spalił ;) Smacznego! 


8 komentarzy:

  1. Robię bez cukru, ale uwielbiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi się nie udało :( ciekawe czy to wina blendera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co dokładnie nie wyszło? Może miksowanie za krótko trwało? Do tego trzeba mieć cierpliwość, najpierw robi się taki pył, trzeba miksować dalej aż z orzechów zacznie wyłaniać się tłuszcz. Orzechy mogły się też przesuszyć w trakcie stygnięcia, dlatego najlepiej szybko je ostudzić. Mam nadzieję, że następnym razem wyjdzie - służę pomocą :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Nigdy nie jadłam masła orzechowego, mam ochotę je zrobić, ale nie wiem czy będzie mi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    OdpowiedzUsuń
  5. Zastąpię czymś cukier i sól i będę zajadać ze smacznością :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam! Robię bez cukru, a w moim robocie z nakładką do orzechów i innych twardych produktów miksowanie trwa maksymalnie minutę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wiele pomysłów postaram sie wykorzystać dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń