poniedziałek, 16 grudnia 2013

Łazanki

Ciężko mi idzie ze świątecznymi przepisami. Ostatnio robiłam specjalnie dla Was paszteciki z kapustą i grzybami, ale niestety nie wyszły :( Piekarnik, którego używam w akademiku jest w okropnym stanie i nie nadaje się do niczego innego jak tylko podgrzewania. Ostatnio mi nawet muffinki nie wyszły, a w sobotę rano jak piekłam bułeczki to z góry się spaliły a w środku ciasto było surowe :(  Przyznam, że aż mi się odechciało gotować! W czwartek wracam do domu i będę próbować jeszcze raz, w normalnych warunkach. Trzymajcie kciuki!

A dzisiaj wrzucam przepis na odchudzone łazanki - z indykiem zamiast żeberek. Możecie też je robić w wersji bezmięsnej, z samą kapustą i grzybami, wtedy będą idealne na wigilijny stół :)

ŁAZANKI
(5-6 porcji)


Składniki:
- 500 gram piersi z indyka, zmielonej
- 400 gram pieczarek
- 1 duża cebula
- 500 gram makaronu łazanki
- pół główki kapusty białej
- sól, pieprz, papryka słodka
- 3 liście laurowe
- 4 ziarenka ziela angielskiego
- oliwa z oliwek

Kapustę drobno pokroić (ja ją kroję w kwadraciki, na kształt makaronu) i wrzucić do gotującej się wody. Dodać sól, liście laurowe oraz ziele angielskie, gotować aż kapusta będzie miękka. W między czasie można przygotować resztę składników.

Makaron zagotować. Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na oliwie z oliwek. Dodać wcześniej umyte i pokrojone w drobną kostkę pieczarki. Doprawić solą i pieprzem. Gdy pieczarki będą już gotowe, na na patelnię dołożyć dokładnie oczyszczone mięso z indyka. Doprawić jeszcze raz solą i pieprzem oraz papryką słodką. Smażyć do momentu aż mięso straci surowość.


Do tego czasu kapusta oraz makaron powinny być już gotowe. Kapustę odcedzić, wyrzucić liście laurowe oraz ziele angielskie. Makaron również odcedzić. Wszystkie składniki połączyć ze sobą. Polecam robić to w garnku bo porcja jest na prawdę duża. W razie potrzeby doprawić jeszcze solą i pieprzem. Łazanki smakują równie dobrze następnego dnia po odgrzaniu, można je spokojnie zabrać ze sobą do pracy i odgrzać w kuchence mikrofalowej. Smacznego!

2 komentarze:

  1. 36zł za nowego ipada air na aukcjach www.bezcenyminimalnej.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. jak dla mnie za dużo mięsa, bo ja zdecydowanie wolę więcej kapusty mniej mięsa

    OdpowiedzUsuń